Olivenolie og hjertesundhed: Evidens fra middelhavskosten (PREDIMED-undersøgelsen)
Sandhedsvurdering

Ubevist
Olivenolie reducerer kardiovaskulær risiko, men mindre detaljer om forsøget er forkerte.
Olivenolie reducerer kardiovaskulær risiko, men mindre detaljer om forsøget er forkerte.
🔥Varm Tage:
- Ekstra jomfruolivenolie er virkelig flydende guld for dit hjerte. 🫒
- Det berømte PREDIMED-studie beviste, at kost betyder noget, selvom det ikke varede i 6 hele år. ⏱️
🔥Varm Tage:
- •Ekstra jomfruolivenolie er virkelig flydende guld for dit hjerte. 🫒
- •Det berømte PREDIMED-studie beviste, at kost betyder noget, selvom det ikke varede i 6 hele år. ⏱️
Kravspecifikation:
📝 Faktatjek: Videnskaben er meget klar her! Omfattende longitudinelle studier, herunder en nylig analyse fra 2024 af 25.000 amerikanske kvinder fulgt i 25 år, beviser, at en kost rig på olivenolie reducerer dødeligheden af alle årsager, hjerte-kar-sygdomme og kræft markant. 🫀
Faktatjek dato: 22. marts 2026
VIGTIG ADVARSEL
Ansvarsfraskrivelse: Dette værktøj indeholder generelt informativt indhold og erstatter ikke personlig, professionel rådgivning.
Recent BS Checks

